YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN DİKKATİNE

Üniversitemize kayıt yaptırmış veya yaptıracak olan yabancı uyruklu öğrencilerin ikamet izni için İl Göç İdaresine giderken beraberlerinde götürmesi ya da posta yolu ile göndermeleri gereken zorunlu evrak listesi İl Göç İdaresi Müdürlüğü Öğrenci İkamet Grup Başkanlığından alınan 10.08.2015 tarihli e-posta üzerine güncellenmiş olup, güncellenen bilgiler aşağıya çıkartılmıştır.

İkamet izni için İl Göç İdaresine giderken beraberlerinde götürmesi zorunlu evrak listesi aşağıdadır.
*İkamet uzatma başvurusu yapacak olan öğrenciler ikameti bitmeden randevu alıp aşağıda
belirtilen evrakı posta yolu ile randevu çıktısında yazan adrese göndermelidir. Kişinin İl Göç İdaresine gitmesine gerek yoktur.

1- Pasaport aslı ve fotokopisi (pasaportta ülkeye girdiği son tarihin fotokopisi de gerekir)
vizeyle ülkeye giriş yapan kişi vizesinin fotokopisini de çekmelidir.

2- Sağlık sigortası (eğitim sürelerini kapsamak zorundadır) ve sigorta tebliği
Sigorta tebliğine aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.
http://ogrenci.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/08/Evrak-2-Tebliğ-Tebellüğ-Belgesi.pdf

3- Yeni tarihli öğrenci belgesi. Öğrenci belgesi imzalı/kaşeli olmak zorundadır. Öğrenci
belgesinde eğitim göreceği süreler açıkça yazmak zorundadır.

4- Adli sicil belgesi (adliyeden alınması zorunludur)

5- Gelir beyanı. Gelir beyanına aşağıdaki linkten erişebilirsiniz.
http://ogrenci.istanbul.edu.tr/wp-content/uploads/2015/08/Evrak-1-Dilekçe.pdf

6- Daha önceden öğrenci ikameti veya başka bir ikamet alan öğrencinin, eski ikamet izni
fotokopisi (eğer bu oturma izni elinde değilse, daha önceden oturma izni aldığını işlemler
sırasında bildirmesi gerekir)

7-Yabancı öğrencinin pasaportunda isim-soyisim ayrımı yok ise, yani full name yazıyorsa
kendi konsolosluğundan isim denklik belgesi getirmek zorundadır.

8-Yabancı öğrencinin 18 yaşından küçük olması durumunda anne – babasının Türkiye’de
okumasına izin verdiğine dair yazı ve bunun Türkçe tercümesi

9- 55 TL ikamet kart bedeli ödemesi (istediği vergi dairesine ödeyip dekontun aslı ve fotokopisi ile gelmek zorundadır.

10- Ülkeye vize ile giriş yapan öğrencilerden, (öğrenim vizesi-veya e- vize v.b. ) vize harç
bedeli alınmaz. Ancak ülkeye vizesiz giriş hakkı olan öğrencilerin ikamet alabilmesi için vize harç bedelini istediği vergi dairesine ödeyip dekontun aslı ve fotokopisi ile İl Göç İdaresine gitmek zorundadır, vize harç bedeli tüm öğrenciler için aynı olup 353,10 TL’dir.
Öğrenci ikameti olarak düzenlenen ikametlerde vize harcı alınmaz (lisans-yüksek lisans –
doktora – erasmus vb.). Ancak, öğrenci kategorisine girip de öğrenci ikameti almayıp kısa
dönem alanlardan vize harcı alınır (Türkçe kursu vb.)

11- Bu evrakları eksik getiren veya getirmeyen kişi bir dahaki geldiğinde sıra numarası
alamayacağı için o güne randevusu olan öğrencilerin işlemlerinin bitmesini beklemek
zorundadır.

Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar:
1- İkamet izni en fazla pasaport bitim tarihinden 2 ay öncesine kadar verilebilir. Mesela pasaport bitim tarihine 3
ay kalmış ise en fazla 1 aylık ikamet alabilir. Dolayısı ile pasaportun uzatılarak İl Göç İdaresine gidilmesi gerekir.
2- İkametini uzatmak isteyen kişi ikameti bitmeden 2 ay öncesinden randevu almaya başlamalıdır. Şayet ikamet
izni bitmiş ise ikamet izin bitim tarihinden itibaren en fazla 10 gün içerisinde randevu aldığı takdirde (cezalı olarak)
işleme alınır, 11. gün alınan randevu geçersizdir ve ikamet alabilmesi için giriş çıkış yapması gerekmektedir. Aynı durum mezun olan öğrencileriniz için de geçerlidir.